پایان نامه مدیریت

عنوان کامل پایان نامه :

 مقایسه تطبیقی اندازه رضایت ارباب رجوع ازعملکردشعب تامین اجتماعی

قسمتی از متن پایان نامه :

تعریف مشتری

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

مشتری کیست ؟ دید گاه  سنتی مشتری را شخصی می داند که محصول یا خدمتی را خریداری می کند تعریف بهتر مشتری چنین می باشد : کسی  که سازمان مایل می باشد تا با ارزشهایی که برای او می آفریند بر رفتار وی تأثیر بگذارد ( رضایی نژاد 1378 ، 104 ) مشتری کسی نیست که به شرکت نیاز دارد بلکه این شرکت می باشد که به او نیاز دارد او هدف همه کار های شرکت و بخشی از کسب و کار شرکت می باشد . شرکت برای او کاری انجام نمی دهد او به شرکت لطف می کند و به شرکت فرصت می دهد که خدمتی برایش انجام دهد .

کامل ترین و جامع ترین تعریف از مشتری و تجارت راپیتر دراکر ارایه کرده می باشد وی می گوید : اگر خواهان دانستن مفهوم تجارت هستید بایستی از هدف آن شروع کنید . تنها یک تعریف معتبر از هدف تجارت هست خلق مشتری ! مشتری کسی می باشد که تعیین می کند تجارت چیست ؟ آن چیز که مشتری می خرد و آن چیز که او ارزش در نظر می گیرد تعیین   کننده می باشد مشتری پایه و اساس تجارت می باشد و سبب ادامه حیات آن می گردد وفقط اوست که اشتغال ایجاد می کند(صدری نیا،نیشابوری،1387)

مشتری همان کسی می باشد که نیازش را خودش تعریف می کند ، کا لا ها و خدمات تولیدی ما را مصرف می کند و حاضر می باشد بابت آن هزینه مناسبی را بپردازد اما زمانی این هزینه را متقبل می گردد که در کالا هاو خدمات تحویلی ، ارزش را ببیند که پرداخت ، آن هزینه را توجیه نماید.(خاکساری و بهرام زاده 1384 ، 15 ) .بنا براین (( مشتری کسی می باشد که انجام معامله و دادوستدی را در یک محیط رقابتی به عهده دارد و درحالت تعاملی چیزی را می دهد وچیزی را میگیرد . ( محمدی ، 1378 ، 44 )

2-4 تعریف ارباب رجوع [1] :

در بخش دولتی هم مشتری تعریف خاص خود را دارد مقصود از مشتری یا ارباب رجوع در بخش دولتی شخص ( ارباب رجوع ، مردم ) گروه کار ، یا واحد اداری وبطور کلی گیرندگان خدمت از سازمان های دولتی می باشد . ( کازرانی 1381 ، 29 )

 مثل مشتری حالت تعاملی و طرفین ندارد بلکه خدمات یک جانبه را شامل می گردد که در آن فروشنده ها ، اطلاعات بیشتری نسبت به موضوع معامله دارند اما خریدار نمی تواند به سادگی آن اطلاعات را به دست آورد ، در حالی که سخت به آنها نیازمند می باشد مثل خدمات درمانی ، خدمات علمی ، خدمات آموزشی و پرورشی وقتی مردم را موظف می کنیم برای رانندگی کردن گواهینامه بگیرند یا برای خروج از کشور گذر نامه تهیه کنند و یا برای شناسایی از همدیگر شناسنامه بگیرند و آنها را برای انجام این قبیل کارها مجبور می کنیم ، در این صورت به آنها (( ارباب رجوع )) اطلاق می گردد . ( محمدی 1378 ، 45 )

Client [1]

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

اهداف پژوهش :

اهم  این اهداف عبارتند از:

  1. مقایسه اندازه رضایت از بعد سهولت ارائه خدمات در شعب مادر وکارگزاریهای رسمی سازمان تامین اجتماعی
  2. مقایسه اندازه رضایت از بعد سرعت ارائه خدمات در شعب مادر وکارگزاریهای رسمی سازمان تامین اجتماعی
  3. مقایسه اندازه رضایت از بعد کیفیت پاسخ گویی در شعب مادر وکارگزاریهای رسمی سازمان   تامین اجتماعی
  4. مقایسه اندازه رضایت از بعدتکریم ارباب رجوع در شعب مادر و کارگزاریهای رسمی سازمان   تامین اجتماعی  
  5. مقایسه اندازه رضایت ارباب رجوع ازلحاظ رعایت نظم ،آراستگی فردی ومحیط کاردرشعب مادروکارگزاریها وجوددارد.

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : مقایسه تطبیقی اندازه رضایت ارباب رجوع ازعملکردشعب تامین اجتماعی  با فرمت ورد