عنوان کامل پایان نامه :

 مطالعه شرایط مناسب فضاهای آموزشی و فرهنگی همساز با اقلیم

قسمتی از متن پایان نامه :

ایمنی در ارتباط با حوادث داخلی مدرسه

– مسیر وسایل نقلیه در مدارس حتی الامکان از پیاده رو و سایر قسمت های محوطه جدا گردد.

– مشهول ها و کانال های بر انتقال آب های محوطه پوشانده شوند.

– نرده های حیاط طوری انتخاب شوند که امکان بالا رفتن یا خریدن اجناس از میان آنها برای کودکان میسر نباشد.

– از بکارگیری مصالح صاف و صیقلی در کف پرهیز گردد.

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

– در فاصله طبقات راه پله، پاگرد مناسب درنظر گرفته گردد.

– پنجره ها بایستی به داخل باز شوند تا به سادگی قابل تمیز کردن باشند.

– نصب حفاظ برای پنجره ها در طبقات لازم می باشد. در طبقه همکف این حفاظ بایستی طوری طراحی گردد که در مواقع اضطراری امکان فرار از پنجره میسر باشد.

– اتاق کمک های اولیه در نزدیکی دفتر مدرسه و یا اتاق مربی بهداشت پیش بینی گردد به طوریکه از نور طبیعی، تهویه و فضای کافی برای تجهیزات کمک های اولیه برخوردار باشد.

– کلیدهای برق بایستی بر روی دیوار خارجی توالت ها نصب گردد. در توالت ها بهتر می باشد به طرف بیرون باز شوند.

– مبلمان و مدارس بایستی عاری از هرگونه ترک خوردگی و یا لبه های تیز فلزی باشد.

 

2-11- سرانه فضاهای محوطه

سرانه فضاهای آموزشی با بهره گیری از ضوابط و شاخص های ملی و بین المللی و نیز اساس آمار شاگردان و نوع فعالیت های آموزشی، متوسط سرانه فضاهای آموزشی در هر یک از سطوح تحصیلی براساس برآوردی که سازمان نوسازی و توسعه تجهیزات مدارس وابسته به وزرات آموزش و پرورش در سال 1380 به اقدام آورده می باشد به تبیین زیر می باشد.

 

2-11-1- صف جمع و تفریق

این فضاها مستقیماً در جلوی ساختمان آموزشی قرار می گیرد. سطح موردنیاز صف جمع به ازای هر دانش آموز در دوره ی ابتدائی در حدود 1 تا 6/1 مترمربع و در دوره راهنمایی 3/1 تا 9/1 مترمربع می باشد که بطور متوسط می توان برای هر نفر 6/1 مترمربع را منطور نمود.

 

2-11-2- فضای بازی و ورزش

برخورداری از امکانات ورزشی تأثیر موثر در بهداشت روانی و سلامت جسمی دانش آموزان دارد. با در نظر داشتن فعالیت های هر دوره، مساحت لازم برای فضاهای بازی ورزش تعیین می گردد.

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

هدف کلی از این پژوهش، مطالعه شرایط مناسب فضاهای آموزشی وفرهنگی همساز با اقلیم درشهرلنگرود بوده و بعبارتی شناسائی تنگناهای موجود در فضاهای آموزشی مقاطع مختلف در ارتباط با عنا صر اقلیمی منطقه ونمود معضلات موجود می باشد تا درسایه شناخت تنگناها، برنامه ریزان برای مکان یابی فضاهای آموزشی، موارد شناخته شده راگنجانیده وفضاهای مطلوبی ایجاد نمایند.

 دانلود متن کامل پایان نامه جغرافیا در لینک پایین صفحه